Nová adresa skladu: Sedliště 3, 592 42, Jimramov

Obchodní podmínky půjčovna

Obchodní podmínky

  1. Úvodní ustanovení
  2. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) firmy Huka stores s.r.o., se sídlem Pavlovická 42/4, identifikační číslo: 073 832 15, (dále jen „pronajímatel“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě nájemní smlouvy (dále jen „nájemní smlouva“) uzavírané mezi pronajímatelem a jinou fyzickou osobou (dále jen „nájemce“) prostřednictvím internetového obchodu pronajímatele. Internetový obchod je pronajímatelem provozován na webové stránce umístněné na internetové adrese www.huka.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
  3. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí nájemní smlouvy. Nájemní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.
  4. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v nájemní smlouvě. Odchylná ujednání v nájemní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
  5. Nájemce podáním objednávky potvrzuje, že se před uzavřením nájemní smlouvy se seznámil s těmito obchodními podmínkami a je si vědom, že ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí nájemní smlouvy.
  6. Znění obchodních podmínek může pronajímatel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
  7. Uživatelský účet
  8. Na základě registrace nájemce provedené na webové stránce může nájemce přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může nájemce provádět objednávání nájmu zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může nájemce provádět objednávání nájmu zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
  9. Při registraci na webové stránce a při objednávání nájmu zboží je nájemce povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je nájemce při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené nájemcem uživatelském účtu a při objednávání nájmu zboží jsou pronajímatelem považovány za správné. Poruší-li nájemce povinnost správného uvádění svých údajů a vznikne-li tím pronajímateli škoda, může tuto škodu po nájemci požadovat. Vznikne-li uvedením nesprávných údajů nájemce škoda nájemci, jde tato škoda plně k jeho tíži.
  10. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Nájemce je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
  11. Nájemce není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
  12. Pronajímatel může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy nájemce svůj uživatelský účet déle než 36 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy nájemce poruší své povinnosti z nájemní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
  13. Nájemce bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení pronajímatele, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

III. Uzavření nájemní smlouvy

  1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní je informativního charakteru a pronajímatel není povinen uzavřít nájemní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

Veškeré informace zobrazovaná v popisu zboží na webové stránce pronajímatele jsou nezávazného charakteru, což bere nájemce na vědomí. Nájemce je ohledně využití těchto informací povinen vždy kontaktovat odborného poradce pronajímatele.

Veškeré zákazy a doporučení zobrazovaná v popisu zboží na webové stránce pronajímatele jsou závazné, což bere nájemce na vědomí. Nájemce je povinen se při manipulaci a užívání zapůjčeného zboží vždy těmito zákazy a doporučeními řídit a řádně je dodržovat, aby nedošlo ke zničení zapůjčeného zboží.

  1. Webové rozhraní obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen nájmu zboží. Ceny nájmu zboží a služeb jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny nájmu zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní půjčovny. Tímto ustanovením není omezena možnost pronajímatele uzavřít nájemní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
  2. Webové rozhraní obsahuje informace o skutečnosti, že eventuální doprava a instalace/deinstalace zboží na místo určení není součástí ceny půjčovného. Informace o nákladech spojených s dodáním zboží a dalších služeb na přání nájemce budou nájemci sděleny v cenové kalkulaci zakázky a budou uvedeny v nájemní smlouvě.
  3. Pro objednání zapůjčení zboží vyplní nájemce poptávkový formulář ve webovém rozhraní.

Poptávkový formulář obsahuje zejména informace o:

- poptávaném zboží (toto zboží „vloží“ nájemce do elektronického nákupního košíku webového rozhraní),

- způsobu úhrady ceny nájemného za zboží, údaje o požadovaném způsobu a místa doručení zapůjčeného zboží,

- informace o dalších požadovaných službách spojených s dodáním zboží, které nejsou součástí ceny půjčovného (dále společně jen jako „poptávka“), jako např. instalace a deinstalace, montáž, vynošení do patra, dekorace atd.

  1. Před zasláním poptávky pronajímateli je nájemci umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do poptávky nájemce vložil, a to i s ohledem na možnost nájemce zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do poptávky. Poptávku odešle nájemce pronajímateli kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku“. Údaje uvedené v poptávce jsou pronajímatelem považovány za správné. Pronajímatel neprodleně po obdržení poptávky toto obdržení nájemci potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty nájemce uvedenou v uživatelském rozhraní či v poptávce (dále jen „elektronická adresa nájemce“).
  2. Při registraci na webové stránce je uživatel povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Osobní údaje uvedené v uživatelském účtu je uživatel při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené uživatelem v uživatelském účtu jsou poskytovatelem považovány za správné. Každý uživatel může mít pouze jeden uživatelský účet.
  3. Pronajímatel po obdržení poptávky od nájemce vypracuje cenovou nabídku, kterou neprodleně zašle nájemci na elektronickou adresu, kterou uvedl v poptávce. V této cenové nabídce bude nájemce vyzván k písemnému potvrzení této cenové nabídky nebo k jejímu připomínkování, či doplnění.
  4. Finální verzi oboustranně odsouhlasené cenové nabídky je nájemce povinen potvrdit písemnou formou objednávky a toto potvrzení zaslat na elektronickou adresu pronajímatele.
  5. Pronajímatel po obdržení potvrzené objednávky od nájemce vypracuje nájemní smlouvu, která bude ve všech bodech souhlasit s potvrzenou cenovou nabídkou (objednávkou) od nájemce a tuto připraví k výdeji, spolu se zapůjčeným zbožím a její kopii odešle na elektronickou adresu nájemce.
  6. Pronajímatel je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše ceny půjčovného, předpokládané náklady na dopravu a další služby) požádat nájemce o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
  7. Smluvní vztah mezi pronajímatelem a nájemcem vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je pronajímatelem zasláno nájemci elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty nájemce.
  8. Stornování objednávky nájemcem lze realizovat emailem, a to nejpozději do 5 dnů před předáním objednaného zboží nájemci.
  9. Nájemce souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání nájemní smlouvy. Náklady vzniklé nájemci při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením nájemní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí nájemce sám.
  10. Nájemní smlouva nabývá účinnosti jejím uzavřením. Nájemní smlouva je uzavřena na dobu určitou, přičemž počíná dnem zapůjčení / doručení zboží nájemci a končí dnem předepsaného vrácení zboží pronajímateli.
  11. Při podpisu nájemní smlouvy a pří převzetí pronajatého zboží je nájemce povinen předložit platné průkaz totožnosti. V případě, že se jedná o podnikající subjekt, taktéž kopii živnostenského oprávnění.
  12. Nájemce bere na vědomí, že mohou nastat případy, kdy nedojde k uzavření nájemní smlouvy mezi pronajímatelem a nájemcem, a to zejména v případě, že nájemce objedná zapůjčení zboží za cenu, která byla zveřejněna omylem v důsledku chyby pronajímatelem. O této skutečnosti bude nájemce neprodleně informován.
  13. Nájemce bere na vědomí, že poskytovatel není povinen uzavřít smlouvu o poskytování služeb (odmítnout registraci uživatele), a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily smlouvu o poskytování služeb (včetně obchodních podmínek).
  14. Cena zboží a platební podmínky
  15. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle nájemní smlouvy může nájemce uhradit pronajímateli následujícími způsoby:

- v hotovosti v provozovně pronajímatele na adrese Pavlovická 42/4, 779 00, Olomouc 2, v hotovosti na dobírku v místě určeném nájemcem v objednávce (při dodávce),

- bezhotovostně převodem na účet pronajímatele č. 2601490593/2010, vedený u společnosti Fio banka (dále jen „účet pronajímatele“).

  1. Společně s nájem je nájemce povinen zaplatit pronajímateli také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši, jakož i případnou montáží/demontáží. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále nájmem i náklady spojené s dodáním zboží, jakož i případnou montáží/demontáží.
  2. Pronajímatel nepožaduje od nájemce zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení článku IV. odst. 6 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit nájem předem. Pronajímatel si může po nájemci vyhradit jistinu spojenou s zajištěním úhrady nájmu, jakož i způsob kompenzace případné škody, a to v plném rozsahu takto vzniklé škody. Toto nebrání pronajímateli uplatňovat nároky přesahující tuto jistinu.
  3. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je nájem splatný při převzetí zboží, není-li stanoveno v nájemní smlouvě jinak. V případě bezhotovostní platby je nájem splatný do 2 dnů od uzavření nájemní smlouvy.
  4. V případě bezhotovostní platby je nájemce povinen uhrazovat nájem společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek nájemce uhradit nájem splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet pronajímatele.
  5. Pronajímatel je oprávněn, zejména v případě, že ze strany nájemce nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (článek III. odst. 6), požadovat uhrazení celého nájmu ještě před odesláním (doručením) zboží nájemci.
  6. Případné slevy z ceny nájmu poskytnuté pronajímatelem nájemci nelze vzájemně kombinovat.
  7. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví pronajímatel ohledně plateb prováděných na základě nájemní smlouvy nájemci daňový doklad – fakturu. Pronajímatel je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví pronajímatel nájemci po uhrazení nájmu a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu nájemce.
  8. Odstoupení od nájemní smlouvy
  9. Nájemce bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od nájemní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno nebo vyrobeno na přání nájemce nebo pro jeho osobu.
  10. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 4.1 obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od nájemní smlouvy odstoupit, má nájemce, v případě, že je spotřebitel, v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od nájemní smlouvy odstoupit, a to do 5 dnů před převzetím nebo dodáním zapůjčeného zboží nájemci. Odstoupení od nájemní smlouvy musí být pronajímateli odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Odstoupení od nájemní smlouvy musí nájemce zaslat písemnou formou na adresu elektronické pošty pronajímatele reklamace@huka.cz.
  11. V případě odstoupení od nájemní smlouvy dle čl. 4.2 obchodních podmínek se nájemní smlouva od počátku ruší.
  12. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 4.2 obchodních podmínek vrátí pronajímatel peněžní prostředky přijaté od nájemce do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od nájemní smlouvy nájemcem, a to bezhotovostně na účet nájemce.
  13. V případech, kdy má nájemce v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od nájemní smlouvy odstoupit, je pronajímatel také oprávněn kdykoliv od nájemní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zapůjčeného zboží nájemcem. V takovém případě vrátí pronajímatel peněžní prostředky přijaté od nájemce, a to bez zbytečného odkladu, bezhotovostně na účet nájemce.
  14. V případě odstoupení od nájemní smlouvy ve lhůtě kratší, než 5 dnů před převzetím nebo dodáním zapůjčeného zboží nájemci, je pronajímatel oprávněn účtovat nájemci stornopoplatek ve výši 100% celkové ceny objednaných služeb půjčovného a ostatních služeb. Na tento stornopoplatek pronajímatel vystaví nájemci řádný daňový doklad – fakturu, splatnou do 14 dnů od vystavení daňového dokladu a zašle ji v elektronické podobě na elektronickou adresu nájemce. V případě již uhrazené zálohy pronajímateli, je pronajímatel oprávněn použít tuto zálohu na částečnou úhradu stornopoplatku.
  15. Přeprava a dodání zapůjčeného zboží
  16. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě požadavku nájemce na dopravu zajištěnou pronajímatelem, nese pronajímatel riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
  17. Je-li pronajímatel podle nájemní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené nájemcem v objednávce, je nájemce povinen převzít zapůjčené zboží při dodání.
  18. V případě, že je z důvodů na straně nájemce nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je nájemce povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
  19. Při převzetí zboží od pronajímatele nebo náhradního přepravce je nájemce povinen zkontrolovat druhy a počty zapůjčeného zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit pronajímateli.
  20. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky pronajímatele.
  21. Pronajímatel si vyhrazuje právo odmítnout realizovat službu instalace / montáže objednaného zboží u zákazníka, pokud prostředí (ve kterém má být služba provedena) není hygienicky způsobilé, je znečištěné, vznikne-li neodstranitelná překážka, nebo není prostor připraven pro montáž daného typu zboží. Pokud tato situace nastane, tak se pronajímatel zavazuje vrátit zaplacené prostředky za službu instalace / montáže na bankovní účet zákazníka zpět.
  22. Způsoby pronajímatelem nabízené dopravy, možnosti dodatkových služeb a jejích podmínky pro uplatnění naleznete v kolonce "Doprava a platba".

VII. Práva z vadného plnění

  1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
  2. Pronajímatel odpovídá nájemci, že zboží při převzetí nemá zásadní vady, bránící jeho použití. Zejména pronajímatel odpovídá nájemci, že v době, kdy nájemce zboží převzal:

- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které pronajímatel nebo výrobce popsal,

- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití pronajímatel uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,

- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti.

  1. Ustanovení uvedená v čl. 6. obchodních podmínek se nepoužijí u zboží pronajímaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí nájemcem, nebo vyplývá-li to z povahy zboží. Právo z vadného plnění nájemci nenáleží, pokud nájemce před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud nájemce vadu sám způsobil.
  2. Práva z vadného plnění uplatňuje nájemce u pronajímatele na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment pronajímaného zboží. Zákazník je o vyřešení reklamace vyrozuměn prostřednictvím emailu.
  3. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností pronajímatele za vady může upravit reklamační řád pronajímatele.
  4. O některých okolnostech souvisejících s reklamací pojednává zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pronajímatel neodpovídá za vady, které nájemce na věci způsobí nedodržením obecných zásad zacházení s věcí, popř. zásad speciálních, se kterými jej pronajímatele seznámil. Spotřebitel bude o vyřízení reklamace informován telefonicky nebo e-mailem.

VIII. Odpovědnost a povinnosti nájemce vyplývající z nájemní smlouvy

  1. Nájemce plně zodpovídá za ztráty a poškození pronajatého zboží, které mu budou doúčtovány na konečné faktuře – daňovém dokladu, po vrácení pronajatého zboží, dle platného ceníku škod a ztrát pronajímatele.
  2. Nájemce byl před uzavřením nájemní smlouvy upozorněn a bere na vědomí, že:

- Pronajímaný pronajaté zboží nesmí nájemce umístit na bahnitý nebo znečištěný povrch. Mokré a vlhké pronajaté zboží musí nájemce před navrácením pronajímateli řádně usušit, tak, aby nedošlo k jejich zplesnivění, jakož i umýt.

- Pokud nájemce nevrátí pronajaté zboží pronajímateli ve stanovené lhůtě, uvedené na nájemní smlouvě, je povinen uhradit nájemné za každý započatý den po termínu vrácení zboží uvedeného na nájemní smlouvě, dle ceníku nájemného pronajímatele, až do řádného navrácení zboží pronajímateli. - Pronajímané zboží není pojištěno. Po převzetí pronajatého zboží nájemce za toto zboží plně zodpovídá a nese odpovědnost za jeho ztráty a vzniklé škody. Pronajímatel nájemci důrazně doporučuje pronajaté zboží a předměty řádně pojistit.

- Pronajaté zboží bude nájemce, v případě vlastní nebo sjednané dopravy, přepravovat v uzavřeném dopravním prostředku pro to určeném.

- Při zjištěných škodách nebo ztrátách na zapůjčeném zboží bude s nájemcem nebo s jím určenou odpovědnou osobou sepsán záznam v rámci předávacího protokolu.

- V případě řešení ztrát a škod pojišťovnou nájemce, hradí klient 100% vzniklé škody a ztráty pronajímateli, event. plnění pojišťovnou se nepřenáší na pronajímatele.

- Veškeré zákazy a doporučení zobrazovaná v popisu zboží na webové stránce pronajímatele jsou závazné, což bere nájemce na vědomí. Nájemce je povinen se při manipulaci a užívání zapůjčeného zboží vždy těmito zákazy a doporučeními řídit a řádně je dodržovat, aby nedošlo ke zničení zapůjčeného zboží

  1. Pronajímatel je oprávněn před nebo při předání pronajatého zboží nájemci (po předchozí domluvě) požadovat po nájemci uhrazení kauce na pronajaté zboží. Tato kauce je vratná v plné výši po řádném navrácení úplného a nepoškozeného pronajatého zboží v termínu, uvedeném na nájemní smlouvě. V případě navrácení neúplného, poškozeného nebo necelého množství pronajatého zboží nebo po termínu vrácení sjednaném ve Smlouvě o pronájmu, je pronajímatel oprávněn si vzniklé škody a ztráty vyúčtovat a odečíst z vratné kauce.
  2. Uzavřením nájemní smlouvy vzniká nájemci právo užívat pronajaté zboží v souladu a za podmínek této smlouvy po dobu sjednanou touto smlouvou. Nájemce není oprávněn pronajaté zboží ani jeho příslušenství pronajímat ani prodávat třetím osobám, ani právnickým subjektům.
  3. Nájemce bere na vědomí, že pokud neuhradí smluvní zálohu nebo kauci do dne zápůjčky (dne předání pronajatého zboží nájemci), uvedeného na nájemní smlouvě, je pronajímatel oprávněn od nájemní smlouvy odstoupit s okamžitou platností a nebude naplněno plnění nájemní smlouvy – zboží nebude nájemci vydáno ani doručeno.
  4. Řešení sporů

Vzájemné spory mezi nájemcem a pronajímatelem řeší příslušné soudy. Pronajímatel se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s nájemcem, pokud je nájemce neodmítne. Spotřebiteli náleží právo využít v souladu se zákonem a příslušnými podmínkami, institutu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (ADR) při České obchodní inspekci.

Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.

Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).

K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z nájemní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 00020869, www.coi.cz.

Zahájit alternativní řešení sporu je rovněž možné prostřednictvím on-line formuláře na stránkách https://webgate.ec.europa.eu/odr/.

  1. Ochrana osobních údajů
  2. Pronajímatel je správcem osobních údajů ve smyslu relevantních ustanovení Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů)) dále též „Nařízení GDPR“
  3. Ve smyslu čl. 12 Nařízení GDPR jsou tímto poskytnuty nájemcem (dále také „subjekt údajů“) informace o zpracovávání a ochraně osobních údajů a s tím souvisejících právech.
  4. Ochrana osobních údajů nájemce, který je fyzickou osobou, je poskytována Nařízením GDPR s účinností od 25. 5. 2018.
  5. Pronajímatel postupuje tak, aby subjekt údajů neutrpěl újmu na svých právech, zejména na právu na zachování lidské důstojnosti, a také dbá na ochranu před neoprávněným zasahováním do soukromého a osobního života subjektu údajů.
  6. Kategorie zpracovávaných osobních údajů se řídí rozsahem, ve kterém byly pronajímateli poskytnuty, a to zejména:

- prostřednictvím registračního formuláře na základě kterého si nájemce zřizuje uživatelský účet na webové stránce pronajímatele (viz „Uživatelský účet“);

- údaji a informacemi získanými v rámci používání webových stránek při uskutečnění objednávek.

  1. Pronajímatel tak na základě výše uvedeného zpracovává osobní údaje nájemce v následujícím rozsahu adresních, identifikačních a popisných údajů. Především se jedná o jméno, příjmení, kontaktní informace (emailová adresa, telefonní číslo), adresa bydliště, dodací (fakturační) adresa není-li shodná s adresou bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, číslo účtu (dále jen „osobní údaje“).
  2. Pronajímatel jako správce údajů zpracovává osobní údaje v souladu s Nařízením GDPR, případně dalšími relevantními právními předpisy a při současném šetření práv osob, jejichž údaje jsou zpracovávány.
  3. Účelem zpracování osobních údajů je:

- realizace práv a povinností za účelem plnění nájemní smlouvy, tj. nájmu zboží prostřednictvím e-shopu (webového rozhraní pronajímatele) a dodání zboží za účelem dočasného úplatného užití, vyřizování reklamací a práv vad z vadného plnění, včetně plnění dalších práv a povinností v souvislosti s nájemní smlouvou a pro účely vedení Uživatelského účtu,

- plnění právních (zákonných) povinností pronajímatele,

- účely zahrnuté v rámci uděleného souhlasu subjektů osobních údajů.

  1. Právním důvodem zpracování osobních údajů jsou tak zejm. následující důvody: zpracování osobních údajů je nezbytné pro splnění právní povinnosti, která se na pronajímatele jako správce údajů vztahuje,
    o zpracování osobních údajů je nezbytné pro splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je nájemce jako subjekt údajů, nebo pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy na žádost nájemce,
    o souhlas subjektu údajů (nájemce) se zpracováním svých osobních údajů pro jeden či více konkrétních účelů, není-li splněn žádný z výše uvedených právních důvod pro zpracování.
  2. Zpracováním osobních údajů může pronajímatel pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje pronajímatelem bez předchozího souhlasu nájemce předávány třetím osobám.
  3. Osobní údaje nájemce jsou zpracovávány manuálně i automaticky, včetně profilování. Pronajímatel považuje osobní údaje za důvěrné a nebude je bez souhlasu subjektů osobních údajů či zákonné povinnosti předávat třetím osobám, ledaže se jedná o subjekt patřící do koncernu, do kterého náleží též pronajímatel, který má sídlo v rámci Evropské unie. K osobním údajům budou mít kromě pronajímatele přístup též třetí osoby v rámci Evropské unie – zpracovatelé, kteří poskytují vhodné záruky a jejichž zpracování splňuje požadavky dle platných právních předpisů, a které zajišťuje náležitou ochranu práv.
  4. Nájemce bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém Uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat pronajímatele o změně ve svých osobních údajích. V případě, že tak nájemce neučiní, jdou důsledky z toho vyplývající k jeho tíži.
  5. Osobní údaje jsou zpracovávány po dobu trvání Uživatelského účtu na webovém rozhraní obchodu a dobu nezbytně nutnou po jeho ukončení. Osobní údaje jsou zpracovávány po dobu nutnou k naplnění účelu nájemní smlouvy a během plynutí záruční lhůty na dodané zboží, kromě případů, kdy zákon stanoví delší dobu uchovávání osobních údajů (např. za účelem archivace, záruky, účetnictví apod.). Osobní údaje zpracovávané na základě souhlasu jsou zpracovávány nejdéle do doby odvolání souhlasu, což lze učinit kdykoliv. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
  6. Odvoláním souhlasu není dotčena zákonnost zpracování vycházejícího ze souhlasu, který byl dán před jeho odvoláním. Odvolání souhlasu též nemá vliv na zpracování osobních údajů, které pronajímatel zpracovává na základě jiného právního základu, než je souhlas (tj. zejména je- li zpracování nezbytné pro splnění smlouvy, právní povinnosti či z jiných důvodů uvedených v platných právních předpisech).
  7. Nájemce potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
  8. Pronajímatel jako subjekt údajů má dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (GDPR) zejm. následující práva:
  9. a) právo na informace;
  10. b) právo na přístup k osobním údajům a jejich přenositelnost;
  11. c) právo na opravu nepřesných osobních údajů či jejich doplnění;
  12. d) právo na výmaz osobních údajů („právo být zapomenut“);
  13. e) právo na omezení zpracování osobních údajů;
  14. f) právo vznést námitku;
  15. g) odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů;
  16. h) právo získat od pronajímatele potvrzení o tom, zda jsou osobní údaje subjektu zpracovávány.
  17. Práva uvedená v bodu 15. mohou subjekty osobních údajů realizovat prostřednictvím tohoto poučení, a to kontaktováním pronajímatele. Pro podrobnější poučení, informace o zpracování osobních údajů a výkon svých práv se subjekt osobních údajů (nájemce)může obrátit na pronajímatele prostřednictvím emailové adresy. Z důvodu ochrany může pronajímatel vyřizovat pouze žádosti týkající se osobních údajů spojených s konkrétní e-mailovou adresou, kterou nájemce použil k zaslání svého požadavku, a v určitých případech musí pronajímatel před provedením požadavku ověřit identitu subjektu údajů. Žádosti o přístup, opravu či odstranění a další požadavky týkající se osobních údajů je možné požadovat:

- prostřednictvím emailu: pujcovna@huka.cz,

- poštou na adresu: Pavlovická 42/4, Olomouc

Pronajímatel je povinen reagovat na tyto žádosti bez zbytečného odkladu, a to v souladu s platnými právními předpisy, tj. nejpozději do 1 měsíce od obdržení žádosti. Lhůtu je možné prodloužit v případě potřeby s ohledem na složitost a počet žádostí až o další 2 měsíce. Pronajímatel má povinnost informovat subjekt údajů o takovém prodloužení nejpozději do 1 měsíce od obdržení žádosti společně s důvody pro tento odklad

  1. Informace podle bodu 16. tohoto článku poskytuje pronajímatel bezplatně. Pokud jsou žádosti podané nájemce zjevně nedůvodné nebo nepřiměřené, zejm. protože se opakují, může nájemce:

- uložit přiměřený poplatek, který zohledňuje administrativní náklady spojené s poskytnutím požadovaných informací nebo sdělení nebo s učiněním požadovaných úkonů; nebo

- odmítnout žádosti vyhovět.

  1. Vaši spokojenost s nájmem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nájmem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely.
  2. Svou informační povinnost vůči nájemci ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů nájemce pro účely plnění nájemní smlouvy, pro účely jednání o této smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností pronajímatele plní pronajímatel prostřednictvím zvláštního dokumentu (Informace o zpracování osobních údajů).
  3. Nájemce souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem pronajímatele na elektronickou adresu nájemce a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení pronajímatele na elektronickou adresu nájemce. Svou informační povinnost vůči nájemci ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů nájemce pro účely zasílání obchodních sdělení plní pronajímatel prostřednictvím zvláštního dokumentu.
  4. Nájemce souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nájem na webové stránce možné provést a závazky pronajímatele z nájemní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač nájemce, může nájemce souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.
  5. Plné znění podmínek pro ochranu osobních údajů naleznete zda: Ochrana osobních údajů a zásady o používání cookies.
  6. Doručování
  7. Nájemci může být doručováno na adresu elektronické pošty uvedenou v jeho uživatelském účtu či uvedenou nájemcem v objednávce.
  8. V souladu s ustanovením § 573 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku se má za to, že došlá zásilka odeslaná pronajímatelem s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po jejím odeslání.

XII. Závěrečná ustanovení

  1. Pokud vztah založený nájemní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
  2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky nájemní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.

    3. Nájemní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována pronajímatelem v elektronické podobě a není přístupná.
  3. Kontaktní údaje pronajímatele – adresa pro doručování: Huka stores s.r.o. - Huka, Pavlovická 42/4, 77900, Olomouc, adresa elektronické pošty pujcovna@huka.cz, telefon +420 777 799 661.

Obchodní podmínky jsou platné od 01.01.2024 a platí do vydání nových podmínek.